Wat als je niet gevaccineerd kan worden door ziekte of quarantaine

Als je op de dag van je vaccinatie ziek bent, positief test of in quarantaine bent, dan kan je niet gevaccineerd worden. Je vaccinatiecode is wel 30 dagen geldig, dus je kan binnen die termijn gewoon een nieuwe afspraak vastleggen. Dat kan online of via het callcenter.

Als je niet kan komen op het voorgestelde tijdstip dat op je uitnodiging staat, dan kan je binnen de 30 dagen een nieuw tijdstip vastleggen (met diezelfde code).

  • je hebt een COVID-19 infectie of testte positief
    • als je ziektesymptomen had, mag je gevaccineerd worden vanaf dag 14 na genezing
    • als je geen ziektesymptomen had, mag je gevaccineerd worden vanaf dag 14 na de test
  • je bent in quarantaine
    • je vaccinatie wordt uitgesteld tot na je quarantaineperiode

VEELGESTELDE VRAGEN OVER VACCINATIE

Vaccinatie vastleggen

Je kan je vaccinatie enkel vastleggen als je een uitnodiging ontving. Daarop vind je alle informatie over hoe je je vaccinatie kan bevestigen of verzetten naar een nieuwe datum.

De telefonisten in het callcenter helpen je graag. Het callcenter is open op dezelfde uren als het vaccinatiecentrum. 

Callcenter: T 09 269 76 50

Gepubliceerd op vrijdag 2 april 2021 0 u.