Praktische info over het Cultuurcentrum

Betalen in het Cultuurcafé

Vanaf september 2019 betaal je bij voorkeur elektronisch. 

Parkeren

De parking van het Cultuurcentrum (inrit links van het gebouw) kan enkel gebruikt worden door de artiesten. Bezoekers kunnen parkeren op de volgende locaties:

  • Parking Cultuurcentrum (voor en naast gebouw - Weststraat). Er is hier ook een parking voor mensen met een handicap.
  • Parking Herritakkerlaan (begraafplaats)
  • Parking Muzenhoek (doorsteek naar Cultuurcentrum voor voetgangers, rolstoelen en fietsers via de parking van de artiesten). Er zijn hier ook twee parkeerplaatsen voor mensen met een handicap.
  • Parking Schoolstraat (kerk)
  • Parking Wilfried Martensplein en Sleidinge-Dorp
  • Omliggende straten

 

Cadeaucheque Cultuurcentrum Evergem

Wil je familie of vrienden verrassen met een origineel cadeau? Schenk hen dan een cadeaucheque van Cultuurcentrum Evergem.

IK WIL MEER INFO OVER DIE CHEQUE

 

Veelgestelde vragen

  • Ik wil plaatsen reserveren voor een rolstoelgebruiker. Hoe kan ik dat doen?
    Neem contact op met het cultuurcentrum via cultuurcentrum@evergem.be of T 09 358 51 00.

  • Waarom willen jullie mijn telefoonnummer en e-mailadres?
    Deze gegevens zijn van belang om snel wijzigingen en annuleringen te kunnen doorgeven.

  • Ik heb een cadeaucheque. Kan ik via de website bestellen?
    Ja, door bij betalingsmethodes overschrijving aan te duiden en in het opmerkingenveld te noteren dat je met een cadeaucheque gaat betalen. Je kan je tickets dan komen betalen en afhalen aan de kassa of aan het onthaal tijdens de openingsuren.

  • Wanneer ontvang ik mijn online bestelde tickets?
    Als je tickets koopt, ontvang je - wanneer de betaling bevestigd is - direct een e-mail met e-tickets. Wanneer je kiest voor overschrijving, dan ontvang je jouw tickets per post (als de voorstelling binnen vijf werkdagen plaatsvindt, kan je de tickets afhalen aan de kassa).

  • Ik heb geen bevestigingsmail of e-ticket ontvangen?
    Heb je geen e-mail ontvangen van ons (bevestigingsmail of e-tickets)? Kijk even de map waarin jouw spamberichten terechtkomen na. Ook is het belangrijk dat je na jouw online betaling klikt op 'Bestelling voltooien' om terug te keren op deze website. Als de betaling gelukt is, moet je in ieder geval binnen een uur de tickets hebben ontvangen. Als dat niet zo is, neem dan even contact met ons op.

  • Wanneer ik een reservering maak en ik twee stoelen wil selecteren op de plattegrond waar er nog drie naast elkaar vrij zijn, kan dit niet. Hoe kan dat?
    Bij het kiezen van eigen plaatsen houdt de website automatisch in de gaten dat er geen lege, niet te verkopen, stoelen achterblijven. De website probeert voor zoveel mogelijk aansluiting te zorgen. Is er verder geen plaats meer in de zaal, neem contact op met cultuurcentrum@evergem.be of zet je op de reservelijst.

  • Ik heb stoelnummer 5 en 7. Zitten wij naast elkaar?
    Ja, deze plaatsen liggen naast elkaar. Het theater kent even en oneven stoelnummers. Aan de linkerzijde van de zaal vind je de even nummers, aan de rechterzijde van de zaal de oneven nummers.

  • Ik heb e-tickets. Moet ik deze printen of kan ik ze ook op mijn telefoon laten zien?
    Je kan jouw e-tickets ook op uw mobiele telefoon tonen. Houd bij binnenkomst de tickets op jouw telefoon klaar en zet de helderheid van jouw scherm op maximaal.

  • Mag mijn kind op mijn schoot tijdens de voorstelling?
    Je mag jouw kind tijdens de voorstelling op de schoot houden. Je dient wél een stoel te reserveren voor jouw kind.

  • Kan ik mijn tickets inwisselen of ruilen?
    Ja. Tickets kan je ruilen tijdens het lopende seizoen. Je krijgt je geld niet terug. Omruilen van tickets kan tijdens de openingsuren en tot een half uur vóór de aanvang van voorstellingen uitgezonderd de voorstelling van die dag. Voor uitverkochte voorstellingen kan je ruilen tot de laatste werkdag vóór de voorstelling.
    Als ze opgestuurd worden, betaal je 2 euro extra administratiekosten.

  • Kan ik voor de aanvang van de voorstelling nog tickets aan de kassa kopen?
    Is de voorstelling niet uitverkocht, dan kan je de avond zelf nog tickets kopen aan de kassa. De kassa is geopend vanaf 1 uur voor aanvang van de voorstelling.

  • Kan ik met bankkaart betalen?
    Ja deze betaalmethode heeft onze voorkeur. Wij willen zoveel mogelijk contant geld vermijden. Betalen via NFC is ook mogelijk.

  • Soms vind ik het geluid te hard in de zaal. Kan Cultuurcentrum Evergem daar iets aan doen?
    Onze technici meten regelmatig de geluidssterkte om te voorkomen dat de toegestane limiet wordt overschreden. Oordoppen zijn steeds te verkrijgen aan de kassa.

  • Als ik te laat aankom en de voorstelling is al begonnen, mag ik dan de zaal nog in?
    Dit is afhankelijk van de eisen en wensen van de productie die op dat ogenblik speelt, omdat dit zeer storend kan zijn voor de artiesten op de scène. We kunnen je niet garanderen dat je het eerste deel nog kan bijwonen.

  • Kunnen wij drinken en snoepgoed meenemen in de zaal?
    In de zaal is het verboden om te eten en drinken.