Nieuw platform voor overheidsopdrachten

In september lanceerde de Federale Overheidsdienst Beleid en Ondersteuning een vernieuwd platform voor overheidsopdrachten: e-Procurement. Alle openbare besturen moeten op dat platform hun opdrachten hoger dan 30.000 euro exclusief btw publiceren. Als bedrijf kan je daar intekenen op een opdracht.

Voor opdrachten van de gemeente boven 30.000 euro zullen de uitnodigingen om deel te nemen via het platform komen. Je kan er bestekken raadplegen voor opdrachten kleiner dan 215.000 euro (als jouw bedrijf een uitnodiging kreeg) en voor alle bestekken hoger dan 215.000 euro (hier is er geen uitnodiging vereist).

Offertes indienen moet daar ook. Registreer dus zeker je bedrijf op het nieuwe platform. Je kan aanduiden welke diensten je aanbiedt: wegenwerken, groenonderhoud, leveren kantoormateriaal, bureaumeubilair …

NAAR HET PLATFORM

Wel nog via de gemeente

Opdrachten lager dan 30.000 euro verlopen nog via de ‘oude’ manier, zonder het platform. Je krijgt dan een e-mail van de gemeente. Geef daarvoor de naam van je bedrijf door via de gemeentelijke website. Het college van burgemeester en schepenen kiest dan uit een lijst minstens drie kandidaten.

GEEF DE NAAM DOOR

Helpcenter

Om je bedrijf vlot te kunnen helpen met de registratie is er een online helpcenter en een telefoonnummer T 02 740 80 00. Je kan er ook technische vragen stellen. Voor inhoudelijke vragen over het bestek kan je nog steeds terecht bij een medewerker van Financiën en Aankoop. Contacteer hen via Evergem Info.

NAAR HET HELPCENTER

Gepubliceerd op donderdag 16 november 2023 12.30 uur