Evergem Loopt!

'Evergem loopt!' is het nieuwe loopevenement op 1 mei in Evergem. De wedstrijd vervangt de Evergem-Ekiden. Elk team loopt in totaal vier ronden. Dat is 20 km. Een team telt 2, 3 of 4 deelnemers. De wedstrijd is er zowel voor recreatieve joggers als getrainde atleten.
Een samenwerking met Evergem Sport! vzw, Runners Evergem en A.S. Rieme vzw

Volgende editie: 1 mei 2023
Inschrijven vanaf 1 januari 2023

Winnaars 2022

Dames

  1. Anna, Annelies, Elke & Lien (AS Rieme) 1:19:02
  2. De mama's van K3 1:31:55
  3. AS Rieme sfeerteam 1:34:06

Heren

  1. Team brigdemen heren AS Rieme 1:08:49
  2. Peloezeterters 1:22:54
  3. Stoepewijk 1:24:04

Gemengd team

  1. AVLO 1:10:16
  2. Dapalo go4it 1:11:20
  3. AS Rieme gemengd 1:13:49

BEKIJK ALLE UITSLAGEN

Parcours

Je loopt een ronde van 5 km over verkeersarme straten, onverharde paden, de atletiekpiste en de Finse piste. Je wisselt in de sporthal. Bekijk het parcours bij Downloads.

Team

Een team telt 2, 3 of 4 lopers. Er zijn heel wat mogelijkheden:

  • vier lopers lopen afwisselend 5 km
  • twee lopers lopen elk 5 km en één loper doet er 10 (de volgorde maakt niet uit)
  • twee lopers lopen elk 10 km
  • één loper loopt 5 km en de andere loper doet er 15 (de volgorde maakt niet uit)

Je kan inschrijven als herenteam, damesteam of gemengd team. In een gemengd team zit er minimaal één vrouw.

Parkeren

Er zijn vier parkings. Parkeer reglementair. 

  • het sportcentrum
  • in de Slotgrachtstraat
  • op het einde van de Slotgrachtstraat
  • op het grasterrein Gravenplein (bereikbaar via de Jacob van Arteveldelaan)

Er is een parkeerverbod langs één zijde van de straat in de omliggende straten. Je kan niet aan de tenten parkeren.

Praktisch

  • Je wisselt in het sportcentrum via een 'high five'. Er is geen estafettestok of -lint.
  • Er is geen minimum leeftijd.
  • Er is een tijdslimiet: 2,5 uur.
  • Elk team krijgt vier borstnummers. Je draagt het borstnummer op de voorzijde. Ben je met twee lopers, dan mag je je teamnummer op rug- en buikzijde dragen. Je haalt de borstnummers af in het deelnemerssecretariaat.
  • Je kan de toiletten, douches en kleedkamers in de sporthal gebruiken.
  • Er is een aandenken voor elke deelnemer.