Wat is een Digipunt?
In een Digipunt kan je terecht voor één-op-één begeleiding. Enthousiaste vrijwilligers helpen je met allerlei digivragen.
- Hoe kan ik iets opzoeken op het internet?
- Wat is Payconiq en waarvoor kan ik dat gebruiken?
- Ik heb schrik om een online afspraak te maken bij de dokter, ik ben niet zeker dat het goed lukt.
- Mijn kleinkind stuurt me berichtjes via WhatsApp. Ik wil ook graag eens zon figuurtje of filmpje doorsturen, maar dat lukt me niet zo goed.
- Mijn smartphone doet soms raar, mijn zoon zegt dat ik hem af en toe eens moet opkuisen. Hij heeft getoond hoe dat moet, maar dat gaat te snel voor mij.
- Mijn buurvrouw zegt dat je met itsme overal veilig kan inloggen. Maar dat staat niet op mijn telefoon.
- Ik zou graag mijn facturen via mijn smartphone betalen, is dat wel veilig? En hoe werkt dit precies?
- Hoe kan ik een foto nemen, bewerken en opslaan?
Voor complexe of specifieke vragen wijzen we je de weg naar gespecialiseerde hulp.
Waar en wanneer?
Er zijn vaste Digipunten in de drie bibliotheken en in Lokaal Dienstencentrum Het Hoeksken.
Twee uur lang staan vrijwilligers klaar om je persoonlijk te begeleiden. Er staan computers, maar breng indien mogelijk je eigen toestel mee.
Je vindt de data hieronder, in Nieuwskrant Burggrave en de wekelijkse nieuwsbrief.