Evergem lanceert Energieloket

Inwoners die hun energiefactuur willen verlagen of renovatieplannen hebben kunnen vanaf 11 maart met al hun vragen terecht in het Energieloket. Dit loket komt er in samenwerking met Energiehuis Veneco en SOM vzw. Om advies te krijgen moet je een afspraak maken.

Waarvoor kan je terecht bij het Energieloket?

De medewerker van het energieloket is een echte expert in zijn vak. Voor deze vragen kan je zeker langskomen:

  • Informatie over de energiewetgeving van toepassing op jouw woning
  • Informatie over duurzaam bouwen en renoveren
  • Informatie over energieleningen en ondersteuning bij jouw aanvraag
  • Informatie over en begeleiding bij het aanvragen van energiepremies
  • Uitvoeren van een leveranciersvergelijking voor energie en indien gewenst begeleiding bij een wijziging van energieleverancier
  • Doorverwijzing voor gratis duurzaam bouw- of renovatieadvies aan huis en indien gewenst een ontzorgingstraject voor energetische renovatiewerken
  • Het aanvragen van een energiescan
  • Informatie en inschrijving voor lopende groepsaankopen
  • Interpretatie van de thermografische kaart en de zonnekaart voor de woning
  • Interpretatie van de resultaten van een energiescan en het energieprestatiecertificaat (EPC)

Waar en wanneer kan je bij het Energieloket terecht?

Het Energieloket vindt telkens plaats

  • iedere derde maandag van de maand van 9 tot 12 uur in Administratief Centrum Sleidinge
  • iedere derde dinsdag van de maand van 16 tot 19 uur in Administratief Centrum Evergem
  • iedere tweede woensdag van de maand van 15 tot 17 uur in Administratief Centrum Ertvelde

Het energieloket werkt op afspraak. Tot 30 april krijg je enkel telefonisch advies. Bel naar T 09 378 61 70 (Woonwijzer).

Gepubliceerd op vrijdag 28 februari 2020 11.22 u.