Betaal maximaal digitaal

Gemeente Evergem is al een tijd bezig met projecten rond dienstverlening. Eén project draait rond de manier van betalen in onze gemeentelijke locaties. Vanaf september betaal je als klant maximaal digitaal.

Per betalende dienstverlening die ons bestuur verleent, bekeken we hoe dat nu gebeurt en hoe dat best in de toekomst gebeurt. Op basis van dit onderzoek werd het ‘ideale’ betaalsysteem aangekocht en geïnstalleerd. Vanaf september betaal je bij voorkeur digitaal.

Hoe betaal je op welke locatie?

Administratief Centrum Evergem (Fortune De Kokerlaan 11)
- Bij de loketten waar betalende producten worden afgeleverd, betaal je

 *Via bancontact
*Via een cash betaalzuil

Administratief Centrum Sleidinge (Sleidinge-Dorp 54)

- Enkel via bancontact


Administratief Centrum Ertvelde (Marktplein 2)
- Enkel via bancontact


Bibliotheek Evergem (Bibliotheekstraat 12)
- Via bancontact
- Via een cash betaalzuil

 

Bibliotheek Sleidinge/Administratie Cultuurcentrum Evergem (Weststraat 31)
- Via bancontact
- Cash

Bibliotheek Ertvelde (Marktplein 2)
- Via bancontact
- Cash

Cafetaria Sportcentrum Hoge Wal en Sporthal Evergem-Centrum (Guldensporenlaan 34 en Kapellestraat 75)
- Via bancontact
- Cash

Cultuurcafé Cultuurcentrum Evergem (Weststraat 31)

- Via bancontact
- Cash

Lokaal Dienstencentrum Het Hoeksken (Hoeksken 29/A)

- Via bancontact
- Cash kan enkel in de cafetaria

Recyclagepark (Jacques Paryslaan 32)

- Enkel via bancontact

Waarom deze beslissing?

Er zijn enkele belangrijke redenen waarom we vanaf nu resoluut kiezen voor digitale kassasystemen:

  • Administratieve vereenvoudiging

We willen zo weinig mogelijk kassa’s voor cash geld binnen ons bestuur. Bovendien hebben digitale kassasystemen een rechtstreekse link met de boekhouding. We vermijden ook onnodig extra werk en spelen in op nieuwe trends en technologieën (zie onder).

  •  Verbeteren van onze dienstverlening

Door te kiezen voor digitale kassasystemen verbeteren we onze dienstverlening voor klanten. Ons bestuur is de laatste jaren fel bezig met het optimaliseren van haar dienstverlening. We lopen zeker niet achter de feiten aan, maar er is altijd ruimte voor verbetering. Daarom blijven we investeren in een optimalisatie van jouw ervaring als klant. Klant is koning. Bovendien willen we inzetten op het versterken van jouw digitale vaardigheden als klant. We stimuleren onze inwoners graag om mee te zijn met nieuwe (betaal)technologieën.

Ook contactloos betalen

Wist je dat je op al deze locaties ook contactloos en via smartphone kan betalen? Onze bancontacttoestellen zijn uitgerust met NFC-technologie. Dat is snel betalen zonder dat je een pincode hoeft in te geven. Probeer het zeker eens uit, zo help je mee aan een vlotte bediening. Bovendien is het eenvoudig en veilig.

Dit is niet hetzelfde als een QR-code (bijvoorbeeld Payconiq by Bancontact).

Gepubliceerd op vrijdag 30 augustus 2019 10 u.