Stress: hoe ga ik op een goede manier om met stress en negatieve emoties?

Het groepstraject gaat over stress: wat is stress, wat gebeurt er in je lijf bij stress, wat is goede stress, wanneer krijgen mensen last van stress, wat zijn risicofactoren, wat is de link tussen stress en burn-out, wat is het verschil tussen burn-out en depressie, hoe speelt slaap een rol, waar zit je zelf in dit proces, hoe kan je dit herkennen, hoe kan je op een goede manier omgaan met stress, wat werkt en wat werkt helemaal niet, is medicatie nodig of niet,...

De doelstelling van het traject is om mensen te informeren, inzicht te laten verwerven in eigen patronen en om mensen aan de hand van oefeningen stappen te laten zetten om op een goede manier om te gaan met stress en andere moeilijke emoties.

Dit traject omvat 5 sessies

  • 24 augustus 2026
  • 31 augustus 2026
  • 14 september 2026
  • 28 september 2026
  • 12 oktober 2026

Praktische informatie

Wanneer

Waar

Huisartsenpraktijk aan de Lieve