Heropstart TelefoonSTER

Tijdens de Covidpandemie startte de Evergemse Sociale Dienst de ‘Telefoonster’ op. Een telefonische dienstverlening voor mensen die geïsoleerd geraakten en nood hadden aan een babbel. In 2024 wordt deze dienstverlening nieuw leven ingeblazen. We zoeken nog vrijwilligers

Nood aan een babbel? De TelefoonSTER biedt een luisterend oor.

De telefoonSTER is er voor mensen die zich eenzaam voelen, graag even hun verhaal kwijtwillen of behoefte voelen om met iemand te praten.

  • Je kan een gesprek aanvragen via evergem.be/telefoonster.
  • Je hoeft niet bang te zijn, de vrijwilligers weten hoe ze het ijs moeten breken. Dankzij hen komt het gesprek wel op gang.

Hoe werkt het?

  • Een medewerker van de TelefoonSTER neemt contact op om je vraag te bespreken en geeft informatie over de dienstverlening.
  • Je wordt op regelmatige tijdstippen opgebeld, je kiest zelf hoeveel: wekelijks, maandelijks
  • Onze vrijwilligers gaan vertrouwelijk om met informatie. Zij respecteren het beroepsgeheim.
  • Je kan zelf bepalen wanneer je deze dienstverlening wil stopzetten.

Deze dienstverlening is gratis. De vrijwilliger belt jou op. Je hoeft dus geen telefoonkosten te betalen.

Telefoonster worden

We zoeken ook nog vrijwilligers.
Ben je sociaal, meelevend en heb je een luisterend oor? Wil jij graag mensen opbellen die geïsoleerd geraken?

Dan word jij misschien wel onze nieuwe telefoonSTER.

IK STEL ME KANDIDAAT

Een babbel kan veel deugd doen, zeker voor wie niet veel mensen hoort of ziet. Als je je opgeeft als kandidaat, volgt er een intakegesprek met de coördinator. Als jij een geschikte STER bent, dan krijg je de nodige informatie en begeleiding vanuit de Sociale Dienst.

  • Je staat er niet alleen voor en er worden ook geen onmogelijke dingen van jou verwacht.
  • Je wordt voldoende begeleid en er is regelmatig een evaluatiemoment met alle bellers.
  • Je bepaalt zelf, in overleg met je gesprekspartner hoeveel keer en op welke tijdstippen je hem of haar belt.
  • Als vrijwilliger is het de bedoeling dat je vooral luistert naar je gesprekspartner. Als je voelt dat er nood is aan gespecialiseerde hulp, dan kan je doorverwijzen.
Gepubliceerd op woensdag 24 januari 2024 15 uur