Nieuwe functie in de 112 BE-app

Heb je bij storm of wateroverlast hulp nodig en is er niemand in levensgevaar? Dan kan je dit melden via het e-loket of via het telefoonnummer 1722. Vanaf nu is er ook een derde optie: de 112 BE-app op je smartphone.

Waarom bel je beter niet naar 112?

Dat nummer is er voor mensen die in levensgevaar zijn. Als er teveel mensen bellen naar 112 om stormschade of wateroverlast te melden, dan is die lijn overbelast.

Wat doe ik dan wel?

Je geeft de stormschade door via

  • het e-loket (altijd beschikbaar)
  • het telefoonnummer 1722 (is niet altijd actief)

De brandweer is zo ook op de hoogte. En kan langskomen om je te helpen.

Vanaf nu is er ook een derde optie: het e-loket en het telefoonnummer zijn ook toegankelijk via de app 112 BE.

Hoe werkt het?

Het startscherm van de app 112 BE wijzigt niet. Op het eerste scherm kan je klikken op één van de icoontjes: ziekenwagen, brandweer of politie. Via het pijltje naar rechts kom je op een tweede scherm terecht. Daar kan je kiezen voor het e-loket of voor 1722. 

Gepubliceerd op woensdag 8 maart 2023 14.28 uur